menu   منو خانه خدمات ما لیست قیمت حساب کاربری سوالات متداول قوانین نمایندگی آموزش فضای مجازی تماس با ما ورود عضویت


هشتگ چیست و آیا می‌تواند به جذب فالوور کمک کند؟
هشتگ چیست و آیا می‌تواند به جذب فالوور کمک کند؟
هشتگ ها در سرتاسر اینستاگرام دیده می‌شوند، اما آیا برند شما می‌داند چگونه از هشتگ‌های مناسب برای کسب درآمد بیشتر استفاده کند؟ شاید هشتگ‌ها در نگاه اول چندان اولویت به نظر نرسند اما یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تبلیغ در اینستاگرام هستند. وقتی شروع به استفاده از هشتگ در اینستاگرام می‌کنید، احتمالا با سوالات بسیاری مواجه می‌شوید. مثلا اینکه کدام هشتگ ها، فالوورها را به سمت صفحه شما هدایت می‌کنند؟ محبوب‌ترین هشتگ ها در صنعت شما کدام هستند؟ استفاده از چند هشتگ برای یک پست معمولی کافی است؟ خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند جواب این سوال‌ها را پیدا کنید. اما هشتگ اینستاگرام و نقش آن در افزایش فالوور اینستاگرام چیست؟ به جای قرار دادن ده‌ها هشتگ زیر یک پست باید برای استفاده از هشتگ‌ها استراتژی تعریف کنید و در واقع نحوه استفاده از آن‌ها را بلد باشید. استفاده از هشتگ برای بعضی از برندها راحت‌تر و برای بعضی از آنها چندان ساده نیست و خلاقیت بیشتری می‌طلبد. استفاده مفید از هشتگ، محتوای شما را در جای مناسب و در بهترین زمان به نمایش می‌گذارد.

هشتگ و هشتگ گذاری در اینستاگرام چیست؟

هشتگ‌ها همان مربع‌هایی هستند که روی کلیدهای تلفن وجود دارند، اما خوب کاربرد آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام کاملاً متفاوت است. متفاوت و حیاتی! از هشتگ‌ها می‌توان به‌عنوان سکوی پرش در این پلتفرم استفاده کرد و اگر این کار را درست انجام دهید، به چشم معجزه آن را می‌بینید. این علامت‌ها وقتی پشت یک عبارت قرار بگیرند، می‌توانند سیل بازدیدکنندگان را به محتوای شما (پست، استوری و IGTV) هدایت کنند.

از هشتگ برای مشخص کردن موضوع یک محتوا استفاده می‌شود. چگونه می‌تواند بازدیدکننده را افزایش دهد؟ خیلی ساده. وقتی عکس یک گل زنبق را پست می‌کنید و زیر آن بعد از کپشن می‌نویسید #گل_زنبق، بسیاری از افرادی که به این گل علاقه دارند و این هشتگ را دنبال می‌کنند هم محتوای شما را می‌بینند. البته پیش‌نیازهایی برای موفقیت از این طریق وجود دارد که نباید آن‌ها را نادیده بگیریم. مهم‌ترین آن‌ها لزوم بالا بودن کیفیت محتواست.


اندازه‌ گیری میزان هشتگ‌ها

تعداد هشتگ‌هایی که می‌توانید برای هر پست استفاده کنید، ۳۰ عدد است. البته هیچ اجباری به استفاده از هر ۳۰ هشتگ ممکن نیست. اتفاقاً به خاطر کمبودهای فضای فارسی اینستاگرام، معمولاً توصیه می‌شود از تعداد هشتگ‌های کم‌تری استفاده کنید؛ چراکه استفاده از هشتگ نامرتبط، هشتگ بن‌شده و هشتگ کم بازدید روی صفحه‌تان تاثیر منفی می‌گذارند. به این ترتیب که شاید این پلتفرم، اکانت شما را نامعتبر درنظر بگیرد و آن را کم‌تر در معرض دید دیگر افراد قرار دهد.


برای اندازه‌گیری تعداد هشتگ‌ها یا به‌بیان درست‌تر تعداد افرادی که هر هشتگ را دنبال می‌کنند، فقط کافی است آن را در قسمت نوار جست‌و‌جوی این شبکه اجتماعی سرچ کنید. معمولاً زیر عبارت هشتگ با فونت کوچک‌تر، نوشته‌ای کم‌رنگ‌تر را می‌بینید که تعداد دنبال‌کنندگان را نشان می‌دهد؛ اما اگر به هر دلیلی این نوشته وجود نداشت، وارد صفحه هشتگ موردبحث شوید، در قسمت بالای صفحه تعداد دنبال‌کنندگان بزرگ و پررنگ نوشته شده است. فکر نکنید که فقط باید از هشتگ‌هایی استفاده کنید که فالوئرهای میلیونی دارند. تعیین هشتگ مناسب برای هر اکانت، با توجه به تعداد فالوئرهایش مشخص می‌شود.


نکات مهم استراتژی هشتگ گذاری

برای اینکه بتوانید نهایت بهره را از هشتگ‌ها ببرید، باید با فکر، تصمیم‌گیری و عمل کنید. استراتژی برای هشتگ مثل فرمان برای ماشین است. بدون آن نمی‌توانید رشدتان را در مسیر درست نگه دارید. جهت تعیین یک استراتژی موفق رعایت چند نکته بسیار ضروری است.


یکی از این نکات، استفاده از هشتگ‌های مرتبط کلی، تخصصی و هشتگ‌هایی که به یک مکان مشخص تعلق دارند است. مرتبط بودن باعث می‌شود محتوای شما را افرادی ببینند که ممکن است مخاطب شما شوند. مسئله بعدی مربوط به استفاده از هشتگ‌هایی است که مختص برندتان هستند. خیلی راحت با نوشتن عبارت مدنظرتان جلوی #، یک هشتگ جدید خلق می‌کنید. در تمام پست‌های‌تان حداقل از یک هشتگ مرتبط با برندتان استفاده کنید.


این مورد را زمانی که مشغول برگزاری کمپین‌های بازاریابی هستید هم رعایت کنید. در اصل باید بگوییم در چنین موقعیتی حساسیت بیشتری نشان دهید. برای کمپین‌تان هشتگ درست کنید و مسیر پخش ویروسی آن را هموار کنید. همیشه نیم‌نگاهی به ترندهای فضای مجازی داشته باشید. آن‌هایی که به‌نوعی با حیطه فعالیت‌تان ارتباط دارند را از دست ندهید و بلافاصله سوار موج شوید. درضمن هشتگ‌های مربوط به شروع یک فصل نو، تعطیلات مختلف مثل نوروز و اعیاد دیگر، رویدادهای هنری و ورزشی در سطح جهان و …، همگی گزینه‌های مناسبی هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها بازدیدتان را چندین برابر افزایش دهید.


آیا هشتگ می‌تواند به جذب فالوئر کمک کند؟

پاسخ این سوال مثبت است. هشتگ‌ها نه‌تنها برایتان فالوئر به ارمغان می‌آورند، بلکه می‌توان گفت بیشتر فالوئرهایی که از این طریق به دست آورده‌اید، فالوئرهای هدف‌تان هم هستند (درصورت استفاده از هشتگ‌های مرتبط با حوزه فعالیت‌تان)


اگر پیجتان بیزنس یا کریتور باشد، می‌توانید با مراجعه به قسمت insight هر پست به‌صورت جداگانه، تعداد ورودی‌های آن را از طریق هشتگ ببینید. انتخاب هشتگ مناسب در کنار مسائل مهم دیگری مانند انتخاب تصویر مناسب و محتوای کارآمد، تعداد ورودی‌های این قسمت را افزایش می‌دهد.


یک نکته جذاب دیگر هم درمورد افزایش فالوئر از طریق هشتگ‌ وجود دارد. هشتگ هم می‌تواند مستقیماً برایتان فالوئر جذب کند و هم می‌تواند این کار را غیرمستقیم انجام دهد.


روش مستقیم همان جذب ورودی از طریق هشتگ‌ها است؛
اما روش غیرمستقیم زمانی اتفاق می‌افتد که ورودی خوبی از هشتگ‌ها داشته باشید و پست‌تان در اکسپلور افراد مختلف نمایش داده شود. نمایش در اکسپلور خودش به‌تنهایی می‌تواند یک جهش خیره‌کننده در تعداد فالوئرهای‌تان به‌همراه داشته باشد.


هشتگ‌های ویژه گروه یا صنعت خاص

بهترین هشتگ آن است که که به زبان مشتری شما باشد. هشتگ‌های خوب هم برای مخاطب جذاب هستند و هم آنقدر محبوب نیستند که تکراری شده و لابه لای هزاران هشتگ گم شوند. تصور کنید در زمینه آرایش موی سر، #بافت_آفریقایی تا چه اندازه بهتر می‌تواند مشتری و مخاطب درست‌تری را نسبت به #آرایش_مو به صفحه شما هدایت کند. شاید باورتان نشود که چقدر تنوع هشتگ برای زمینه خاص فعالیت شما می‌تواند زیاد باشد. علاوه پیشنهادهایی که موتور جستجوی خود اینستاگرام برای استفاده از هشتگ دارد، ابزارهای موجود آنالتیکس اینستاگرام هم به شما کمک می‌کنند هشتگ‌های جدید را پیدا کنید.


هشتگ‌های برندسازی شده (Branded Hashtags)

هشتگی که بتواند معرف برند شما و ویژگی‌های آن باشد لزوما چیز خاص و پیچیده‌ای نیست. به نمونه‌های زیر توجه کنید:


هشتگ نام برند: (#کاله)


هشتگ ویژه شعار برند: (#فراترباشیر)


هشتگ متنوع برند: (دستپخت_سرآشپزکاله)


برای هر پست از چند عدد هشتگ اینستاگرام می‌توانید استفاده کنید؟

اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که ۳۰ هشتگ زیر هر پست قرار دهید. اما به این معنی نیست که برای هر پست از حداکثر ظرفیت استفاده کنید. هشتگ زیادی می‌تواند پست شما را شبیه به یک اسپم یا پست غیرواقعی کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، پست‌هایی عملکرد مطلوب‌تر داشته‌اند که از قانون «هرچه کم‌تر بهتر» پیروی کرده‌اند. معمولا برندها از ۲ تا ۵ هشتگ برای هر پست استفاده می‌کنند و به این ترتیب می‌توانند براساس کپشن و هدفی که دارند تعداد هشتگ ‌ها را کم و زیاد کنند.


هشتگ‌ها را در کامنت اول قرار دهید: برای این که بتوانید از مزیت چندین تگ بدون شلوغ کردن زیر تصویر بهره‌مند شوید، هشتگ‌ها را به عنوان اولین کامنت منتشر کنید.
دیگران را تشویق به استفاده از هشتگ کنید: اگر دوست دارید مردم از هشتگ‌های شما استفاده کنند باید از آنها بخواهید. علاوه بر قسمت بایو، حتما هشتگ‌های مخصوص برندتان را از طریق کمپین‌های تبلیغاتی پخش کنید. هشتگ برند شما می‌تواند روی وبسایت یا داخل ایمیل هم قرار بگیرد.
هشتگ‌‌ها باید در هماهنگی با عکس گذاشته شوند: اگر از تعدادی هشتگ به طور مدام استفاده می‌کنید، دقت داشته باشید که هشتگ با محتوای تصویر همخوانی داشته باشد. هشتگ باید صدای تصویر در پست باشد. قبل از قرار دادن هشتگ‌ها آنها را سرچ کنید و به عکس‌هایی که به شما نشان می‌دهند توجه داشته باشید و دنبال شباهت‌ها بین تصاویر باشید. اگر دیدید یک هشتگ خاص تعداد زیادی تصویر مشابه را نشان داد، از آن به عنوان فرصتی برای متمایز شدن استفاده کنید و با کیفیت‌ترین تصویر یا ویدیو را به اشتراک بگذارید.


قوانین استفاده از هشتگ اینستاگرام در یک نگاه


استفاده از هشتگ در اینستاگرام قابلیت دیده و کشف شدن محتوای شما را بیشتر می‌کند.


قرار نیست برای هر پست از هر ۳۰ هشتگ استفاده کنید!

رقبا و اینفلوئنسرهای صنعت خود را بشناسید تا بتوانید بهترین هشتگ‌ها را پیدا کنید.


حتما از هشتگ مرتبط با محتوای برند خود استفاد کنید و هر هشتگی را زیر پست قرار ندهید.


عملکرد پست‌ها و هشتگ‌هایی که بیشترین اینگیجمنت را ایجاد کرده‌اند بررسی کنید.




» مقالات مرتبط


Counter

سفارش موفق

۱۴۰,۹۷۸
Counter

تیکت پشتیبانی

۲,۶۶۶
Counter

مشتری

۸,۶۵۰



اطلاع از اخبار سرویس های مستر مجازی و تخفیفات عضویت در کانال تلگرام ما
پشتیبانی انلاین در واتساپWhatsapp